Tuesday, December 1, 2009

situasi evolusi

1 hari 1 minggu 1 bulan 1 tahun...gua bz macam khalib jamlus..huhu dia bz ke?cam x bz je..tapi gua tetap bz tahap kereta api..kadang2 makan pun tak ade mase,lepas makan nak cuci tangan pun tak ade mase,macam nak kirim kat orang lain je suruh cuci kan..bro tolong cuci kan tangan gua boleh..?confirm kene terajang!!!

kadang2 gua fikir macam dah tak larat hidup kat dunia ni...cam nak lepak kat planet zurid plak,boleh jumpe dengan elien2 n lepak2 dengan dia orang..gua rase itu lebih tenang..tak macam kat dunia,manusia lebih penting mencari harta dunia berbanding dengan amalan yang di tanggungjawabkan kepade umat nye..itu belum ciri pembunuhan sesame manusia..sikap dengki kianat..macam sial..tak boleh ke hidup tanpa dengki?

Lagi satu yang gua pelik kat dunia ni..ade manusia yang bukan manusia..contoh ade sesetengah melayu berkate..kalau bukan melayu sape lagi nak tolong melayu..gua terus terang sape cakap cam tu memang bodoh punya manusia..kalau lu nak maju kan melayu,lu maju kan diri lu dulu bukan meharapkan orang lain untuk lu maju..tu menindas orang melayu mane nye..cube la jadi orang melayu yang berdidikasi...jangan jadi melayu yang di telan zaman..moden2 jugak jangan sampai melayu mati...

nota:siape yg tak puas hati dengan keterangan gua...lu boleh simpan dendam dengan gua..

3 comments:

  1. aku setuju dengan statement tu melayu kalau nak maju kena usaha bukan harap pada bantuan

    ReplyDelete

About Me

My photo
situasi x di mana gua tak kisah jika orang tidak senang hati dengan penulisan gua,yang pasti gua menulis atas dasar situasi tertentu atas dorongan hati.

Followers

my box normal is boring